Güveçte Kaşarlı Tavuk


Güveç, yani için de yemek pişirdiğimiz topraktan yapılmış fırın kabı ve bu kapların için de pişirdiğimiz yemeklere verilen ad.
Güveçte kaşarlı tavuk # KurabiyeciMi

Güveç, yani için de yemek pişirdiğimiz topraktan yapılmış fırın kabı ve bu kapların için de pişirdiğimiz yemeklere verilen ad. Hem sunumuyla şık, hem lezzetiyle olay güzel bir ana yemek Güveçte kaşarlı tavuk. Özellikle davet sofralarımızın vazgeçilmezi. Güveçte yaptığımız yemeklerin lezzeti tartışılmaz ve benim özellikle fırın yemekleri yaparken en çok tercih ettiğim yöntem. Ben çocukken annem özellikle kuru fasülyeyi güveçte yapardı 😊. Siyah şimdi ki güveçler gibi içi sırlı olmayan tamamen topraktan yapılmış yani kendinden sırlı kocaman bir güveç tenceresi vardı bir de kuzine sobamız. Fasülyeyi tencereye koyar kuzinenin üzerinde ağır ağır tıkır tıkır pişirirdi. Evin içine yayılan o nefis kokuyu hala hatırlarım 😊. Ne yazık ki şimdi ne kuzine kaldı ne de o güzelim siyah güveç tencere. Ama ben hala pek çok fırın yemeğini güveç kaplarda yaparım hatta yoğurdu bile bu küçük kaplar da mayalarım. Tavsiye ederim taş gibi oluyor yoğurt. Bir ara onun da tarifini veririm 😊. Böyle tek kişilik kaplar da olunca sunumu hem daha kolay oluyor hem de daha şık duruyor. Lafı fazla uzatmadan gelelim Güveçte kaşarlı tavuk tarifimize. Çok beğeneceğinize eminim sadece siz mi davet ettiğiniz misafirleriniz de bayılacak eee o zaman ne duruyoruz haydi mutfak bizi bekler başlayalım Güveçte kaşarlı tavuğumuzu pişirmeye 😊. Şimdiden ellerinize emeğinize sağlık 😀


Güveçte kaşarlı tavuk 

Malzemeler

500 gr tavuk göğsü
3 adet patates
2 adet sivri biber
2 adet domates
2 adet kuru soğan
1 çorba kaşığı domates salçası
1 çay bardağı su
1 kase rendelenmiş kaşar peyniri
Tuz, karabiber, kekik
Sıvı yağ

Güveçte kaşarlı tavuk # KurabiyeciMiss

Yapılışı

Güveçte kaşarlı tavuk için öncelikle patateslerimizi soyup  küp şeklinde doğruyoruz ve kızartıyoruz. Soğanlarımızı ve biberlerimizi ince ince doğruyoruz ve tavamıza koyduğumuz az bir miktar  yağ ile pembeleşene kadar soteliyoruz. Göğüs etimizi kuşbaşı şeklinde doğrayıp soğanlarımıza ekleyip sotelemeye devam ediyoruz.  
Bir çorba kaşığı salçayı ekleyip bir iki kere daha karıştırdıktan sonra domatesleri ekliyoruz. Domateslerle birlikte iyice sotelediğimiz tavuğumuza baharatları ekleyip bir süre daha karıştırdıktan sonra 1 çay bardağı suyu ekleyip 2 - 3 dakika kaynatıyoruz. 
 daha önce kızarttığımız patatesleri güveç kaplarına eşit şekilde dağıtıyoruz. Ocaktan aldığımız tavuk sotemizi patateslerin üzerine paylaştırıyoruz. Son olarak üzerlerine rendelediğimiz kaşar peynirinden serpip ince doğradığımız bibelerlerle süslüyoruz. Arzunuza göre üzerlerine kırmızı toz biber serperek önceden ısıttığımız 180 dereceye ayarlı fırınımız da kaşar peyniri eriyinceye kadar pişiriyoruz. 

💦💟 Afiyet Olsun 💟💦









Diğer tavuklu tariflerim

Fırında mantarlı, patatesli tavuk tarifine
👉Buradan tık tık👈 bakabilirsiniz 😊

Çıtır tavuk chicken fingers tarifine 👉Buradan tıktık👈 bakabilirsiniz 😊





31 yorum:

  1. Elinize, emeğinize sağlık. Çok leziz görünüyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevgili Persephone benden de kocaman sevgiler 😊❤

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Handan Sevgilerimle 😀❤

      Sil
  3. Bbunu akşam yemeği menüme eklemeliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de mutla ekle Sevgili Yeşim hem sunumu şık hem de çok lezzetli kolay bir tarif 😊. Çok teşekkür ediyorum Sevgilerimle ❤

      Sil
  4. Bunu akşam yemeği menüme eklemeliyim :)

    YanıtlaSil
  5. Güveçte pişen her yemek çok daha lezzetli oluyor, ne yazık ki hiç pişirmedim:( eline sağlık Zehra'cığım, şahane görünüyor. :)
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl güzel oluyor Müjdecim nefis bir tat mis gibi bir koku 😀. Bence mutlaka dene sonra hep yapmak isteyeceksin. Çok teşekkür ederim beğenmene çok sevindim canım benim Sevgilerimle 😙❤💙💚

      Sil
  6. Ellerine sağlık Zehram :) Pek severim güveç yemeklerini :) Öpüyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blanamm sevilmezmi hiç güveç yemekleri hele birde fırında olunca başka bir lezzet oluyor 😊. Teşekkür ediyorum sana Bende çok çok öpüyorum ve sevgilerimi yolluyorum 😀😙❤💙

      Sil
  7. Güveçte pişen yemekler lezzetli oluyor. Bir de güveç kullanmayı alışkanlık haline getirebilsem!
    Bazen ne pişireyim diye düşünüyorum. Paylaştığın tarifler bu anlamda bana ilham kaynağı da oluyor, ilk fırsatta güveçte kaşarlı tavuk tarifini uygulayacağım. Teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok lezzetli oluyor Zülalcim 😊. Her yemeği güveçte yapamasamda genelde et yemeklerini helede fırında yapacaksam mutlaka bu küçük güveç kaplarını tercih ediyorum 😊. Senin gibi yemek konusunda çok güzel paylaşımları olan birinden bu güzel sözleri duymak inan beni çok mutlu ve onore etti 😊. Sana ilham kaynağı olabiliyorsam ne mutlu bana. Uygularsan beğeneceğini umuyorum çok mutlu ettin beni çok teşekkür ederim sevgilerimle 😙😀❤💙

      Sil
  8. Zehracim yine döktürmüs. Tavuk yiyemiyorum artik pek ama bunu ben karidesle hayal ettim simdi 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karides hiç düşünmemiştim güzel olabilir belki 😊. Çok teşekkür ederim Deryacım sevgilerimle 😀❤

      Sil
  9. Ahh ablam.bende bi koca varki hic bise yemez.Yemegin icinde tavukta yemez bende bu tip seylere bayilirim ama bi tabakta pismezki koca firinda 😀 hos firinim iki gözlü ama olsun.Bu kocayi napmalı 😀 ellerine saglk valla harika olmus gibi belli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanmışsın o zaman Özlemcim 😀. Çünkü bu dünyada en zor iş bir hiçbir şey yemeyen koca, iki hiçbir şey yemeyen çocuk 😂😂. Allah yardımcın olsun. Sevgilerimle 😀❤

      Sil
  10. of of tavuk her gün yesem bıkmam bu da nefis görüküyooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çok güzel oluyor Deep yeminlen 😀. Tavuk seviyorsan dene bak çok beğencen 😀😀

      Sil
  11. güveç yemekler harika makale yazınız güzel elmuş emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzel oluyor güveçte pişen yemekler 😊. Hoşgeldiniz sefalar getirdiniz sevgili Damla çok teşekkür ederim güzel yorumunuz ve ziyaretiniz için sevgilerimle 😊

      Sil
  12. Elinize emeğinize sağlık 😊 dediginiz gibi sunumlar icinde şık bir görüntü oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz sefalar getirdiniz sevgili Betül, gerçekten şık bir sunum olıyor 😀. Çok teşekkür ederim ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için sevgilerimle

      Sil
  13. Ayy senin yazılarını okudukça açıkıyorum zehroşumm 😋 Ellerine sağlıkkkk müthiş gözüküyor😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kübracım çok hoşsun 😀. Çok teşekkür ederim beni çok mutlu ettin bu güzel yorumunla sevgilerimi yolluyorum sana 😙❤❤

      Sil
    2. Kübracım çok hoşsun 😀. Çok teşekkür ederim beni çok mutlu ettin bu güzel yorumunla sevgilerimi yolluyorum sana 😙❤❤

      Sil
  14. Zehram sofraların sultanı özlemiştim seni.
    Bu ne güzel bir tarif,tavuk yemeyen bir aile olduk gittik malum yazılan-çizilenlerden sonra.
    Ama öyle güzel yapmış ve görselleştirmişsin ki,en kısa zaman da yapmalıyım kokusundan canım çekti.
    Ellerine sağlık kuzum.
    Öpyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh Merih bu nasıl güzel bir iltifat böyle :) şımarma hakkımı kullanmak istiyorum :) ♥. Nasıl mutlu oldum anlatamam ben de çok özledim seni. Ne zamandır aklımdasın ama sadece seni değil pek çok sevdiğim insanı ihmal ettiğimin farkındayım ama pek giremiyorum bu ara bloğa :(. Yorumuna da bu kadar geç cevap verdiğim için beni bağışla lütfen. Tavuk eti yiyemiyorsan hindi veya dana etiylede yapabilirsin hatta seviyorsan kuzu etiyle bile müthiş olur :). Artık sen nasıl istersen :). Çok teşekkür ediyorum sana ve kocaman sarılıp kocaman sevgikerimi yolluyorum sana :) ♥♥

      Sil
  15. Zehracım böyle de çok güzel ama kaşardan önce beşamel sos koyup üstüne de kaşar koyarsın lezzetten ölürsün benim bayıldığım bir tarif aynı şekilde bonfile içinde yapıyorum. Eline sağlık karnım açıktı sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O şekilde yaptığım da oluyor sevgili Hayat ama bazen bu şekilde de yapıyorum :). Evet haklısın öylede çok güzel oluyor :). Tavsiyen için çok teşekkür ederim öylede yapıp onu da ayrı bir tarifte paylaşırım artık :). Güzel yorumun ve beni çok mutlu eden ziyaretin için çok teşekkür ederim canım benim sevgilerimle :)♥♥

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.